poniedziałek, 23 lipca 2012

Nosal i Sarnia Skała

Trasa: Zakopane Imperial - Nosal - Nosalowa Przełęcz - Kuźnice - Wyżnia Przełęcz Białego - Czerwona Przełęcz - Sarnia Skała - Czerwona Przełęcz - Polana Białego - Dolina Białego - Droga Pod Reglami - Imperial

Nareszcie wyczekiwany urlop!
Do Zakopanego zajechaliśmy w miarę wcześnie, także około 11 mogliśmy wyjść z kwatery rozruszać mięśnie przed jutrzejszym poważniejszym chodzeniem. Wybór tras był ograniczony - nie chcieliśmy podjeżdżać nigdzie busem, więc jak można było przypuszczać poszliśmy na Nosal. Szlak zielony zaczyna się od razu stromym podejściem , ale widoki na szczycie rekompensują trud.
Niestety, szare chmury wiszą nad Tatrami Wysokimi
Schodzimy z Nosala do Kuźnic i idziemy na Sarnią Skałę. Najpierw kawałek niebieskim szlakiem w stronę Kalatówek, a później skręcamy na czarny szlak, Ścieżkę Nad Reglami.
Praktycznie cały czas w lesie, prześwity widokowe głównie na Kasprowy
Miejscami odcinek uatrakcyjniony mostkami i kładkami
O rozwidlenia niebieskiego z czarnym do podnóża Sarniej Skały szliśmy 1godz15min.
I oto jesteśmy
A na szczycie wieje i jest zimno. Stoimy tam dosłownie chwilkę, robimy ze dwa zdjęcia Giewontu i szybko uciekamy.
Z gór wracamy malowniczą Doliną Białego

Oczywiście zatrzymujemy się u wejścia do doliny na ciasto i jagody ze śmietaną :) Pycha :)