sobota, 10 lipca 2010

Lubań i Turbacz z Ochotnicy

Trasa1: Ochotnica Dolna - szlak niebieski -  Lubań - szlak zielony - Ochotnica Dolna
"Gorce bardzo kochałem a na Lubaniu wiele razy byłem" JPII

Trasa2: Ochotnica Górna - Hawiarska Koliba - Polana Przysłop - Bulandowa Kapliczka - Schr. na Turbaczu - Bulandowa Kapliczka  - Polana Przysłop - Ochotnica Górna

Dzień pierwszy wakacji - 08.07.2010 -
LUBAŃ
Na kwaterę w Ochotnicy Górnej zajechaliśmy przed godz 10, szybko rozpakowaliśmy manatki i podjechaliśmy kawałek dalej, do Ochotnicy Dolnej, gdzie zaczynał się nasz szlak na Lubań. Postanowiliśmy wchodzić szlakiem niebieskim, a schodzić zielonym. Wędrując przez łąki i las niespiesznie podążaliśmy ku górze i po dwóch godzinkach stanęliśmy na szczycie
Widok na Tatry i Jezioro Czorsztyńskie przepiękny.  Niestety zdjęcie pod słońce :( przez co nie jest zbyt wyraźne :(

Dzień drugi - 09.07.2010 - TURBACZ, schronisko
Zaczynamy o godz 10 żółtym szlakiem z Ochotnicy Górnej w kierunku Polany Przysłop.
a po drodze...
wstępujemy do Gorczańskiej Chaty na herbatkę
Przy okazji pozdrawiamy przesympatycznych chatkowiczów!
Po lekko stromym wejściu na Polanę reszta szlaku leci już praktycznie po płaskim terenie, przez rozległe łąki
z których możemy podziwiać rozległe góry.
Mijamy Bulandową Kapliczkę
i jesteśmy już prawie o krok od schroniska
jeszcze tylko zdjęcia na tle Tatr :)
i o 15:30 jesteśmy pod schroniskiem.

oczywiście nie jest to sam szczyt Turbacza, ale na ten dzień już nie chciało nam się iść na jego czubek. Góry nie uciekną, a przynajmniej jest powód do powrotu w te strony ;)
Wracamy praktycznie tą samą trasą, robiąc ostatnie pamiątkowe zdjęcia
Jedyna różnica w powrocie to już sama końcówka - mijamy nasz wejściowy żółty szlak na Polanie i idziemy kawałek dalej do czarnego szlaku. I to jak się okazuje jest naszym największym błędem. Szlak wygląda na całkowicie zapomniany zarówno przez turystów jak i chyba sam PTTK, ciemny i zarośnięty :/

Na szczęście jest stosunkowo krótki, więc jakoś przeżyliśmy bez maczety ;) i około godz 20 jesteśmy w pobliżu naszej kwatery.