poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Nareszcie urlop: Orlej ostatni fragment zaliczony.

Trasa: Zakopane Imperial - Kuźnice - Dolina Jaworzynki - Hala Gąsienicowa - Schr. Murowaniec - Czarny Staw Gąsienicowy - Skrajny Granat - Przełęcz Krzyżne - Dolina Pańszczyca - Schr. Murowaniec - Psia Trawka - Toporowa Cyrhla

Do Zakopanego zajechaliśmy w niedzielę 04.08. i urlop zaczęliśmy od wejścia ( haha, pierwszy raz..) na Gubałówkę. Przyjemnie się piło piwko z widokiem na Tatry :)  Leniwie zjechaliśmy kolejką na Butorowym Wierchu :)
Mając w pamięci ubiegłoroczne deszcze, zaczęliśmy od szlaku na którym najbardziej nam zależało, a mianowicie na dokończeniu Orlej Perci: fragment Granaty-Przełęcz Krzyżne.
Najpierw Doliną Jaworzynki trzeba się było dostać do Murowańca.
Po drodze piękny widok na Babią Górę
No i jest - mój ulubiony widok na Halę Gąsienicową
W schronisku jemy śniadanie (kanapki i szarlotka) i później ruszamy dalej żółtym szlakiem na Granaty
i tam na górze po 2 godzinach wspinaczki zaczyna się zabawa: Orla Perć

Około godz 13, wymęczeni ale szczęśliwi docieramy do Przełęczy Krzyżne. Pod koniec trasy straszyły nas czarne chmury, ale na szczęście deszcz nie spadł.
 widok na Dolinę Pięciu Stawów Polskich
Schodzimy z Krzyżnego znów do Murowańca
 ależ ten szlak nam się dłużył!
Z murowańca obieramy w miarę płaską drogę na Psią Trawkę, nie mamy sił schodzić znów w dół Jaworzynką ani Boczaniem.
Z Psiej Trawki do Toporowej Cyrhli

Około 19 godz wychodzimy z lasu, pojawiają się pierwsze zabudowania, mamy już dość łażenia
Jeszcze kawałek asfaltem i na pierwszym przystanku siadamy i czekamy na busa, który zawiezie nas pod Imperial